søndag 10. april 2011

Små skuespillere blir primadonnaer iløpet av en kveld!

"Takk for idag, takk for et hyggelig lag.  Nå er det påtide å gå hjem til seg selv.  Takk for idag, takk for et hyggelig lag, nå er det påtide for nå er det kveld....." sang fru Gomann, alias Erika - etter en festaften av dimensjoner i Store Maihaugsalen sist torsdag.  Jeg var så stolt at jeg kunne sprekke.  Jentene var med og bidro med flott skuespilleri, dans og ikke minst nydelig sang.  Jeg visste ikke at de var SÅ utrolig flinke - så flinke at tårene spratt i øynene på både mamma, pappa, søster, mormor og morfar som selvfølgelig satt i salen og storkoste seg.  Vi måtte ha premierefest når vi kom hjem.  Det ble bestilt pizza - og pappa hadde ordnet med to nydelig buketter med roser i alle farger - og kort, hvor det stod: " Til en flott Diva og Gratulerer med fint gjennomført!"  Musicalen Balle Frost og leketøysbanditten ble spilt i Store Maihaugsal.  Salen var fullsatt av publikum - og det var kulturskolen som hadde satt opp stykket.  Det skulle være ca 200 unger i ulike kategorier og aldre med.  Alt fra musikkelever, dans, drama, sang og kunst.  Det var et fabelaktig arbeid som var nedlagt - og ungene stålte på scenen.  Det var det mest underholdene jeg har vært med på, på lenge.  Og helt "objektivt sett" det beste jeg har sett av prestasjoner av barn noen gang.  Takk for idag - og takk for denne hyggelige kveld!  Blir spennende å følge med dere videre, jenter - for jeg tror dere likte å være primadonnaer, hvertfall for en kveld!  
Jeg må tilslutt få si noen ord om den innsatsen de voksne lærerne gjør i en slik sammenheng.  De er bare enestående, som klarer å få frem denne gleden.  Tenk for en lærdom ungen får når de ser hva de kan prestere sammen med andre, når de samarbeider på alle plan.  Her var det altså mange som bidro til at kvelden ble en kjempefest!  Kulturskolen er helt topp!








1 kommentar:

  1. Åeh, jeg skulle ønske jeg var der! Høres helt fantastisk ut!

    Hvis de er med på noe sånn igjen, så må dere si ifra i god tid, så jeg kan få ordnet meg med fri, og ta turen over fjellet!

    SvarSlett