søndag 24. april 2011

Godt å komme hjem...


Litt av hvert å pusle på plass etter en uke til fjells.  Vaskemaskinen går - og maten ryddet inn i kjøleskapet. Bestemors hus føles annerledes enn når vi dro?  Det roper etter litt våropprydding både inne og ute.  Hvorfor i all verden står alle vinterskoene fremme når løvet spretter på trærne?  Hele gangen er full!! Det ligger votter på skovarmeren sammen med skisko som det er år og dag siden ble brukt.  Slik viker det hvertfall.  Tulipanløkene som jeg satte i den store sinkbalja i høst er minst 7 cm høye - og de står ute :))  Geraniumen som fortsatt står inne har minst 5 store blomsterklaser og har blitt minst 10 cm høyere. (Den skal snart ut)  Noen av potteblomstene har fått for mye sol, og står med brune blader.  Her er det masse å ta tak i... jeg er så glad jeg har hatt ferie, for nå kjenner jeg inspirasjonen til vårfornyelser sprenge seg på.  Her skal det ryddes inne, rakes ute - så både inne og ute tilværelsen kan nytes utover våren.  Det er jo snart mai.  Jeg sier hvert år, og mener det - vi må forte oss å nyte de gode dagene for våren og sommeren går så fort.  Vi vet ikke hvor mange fine og varme dager vi får - ifjor var det ikke så mange kveldene vi satt ute, men iår skal alt være istand tidlig så hver eneste dag utover kan nytes.... Gleder meg til en skikkelig arbeidsdag hjemme imorgen.  Så deilig det skal bli å se rene klær vifte i vinden.  Se plenen bli fri for blader og brask.  Finne igjen gulvet i gangen, kanskje jeg får pusset et vindu eller to - også skal jeg drikke kaffen min ute i hagemøblene.  Forundrer meg heller ikke om det dukker opp flere familiemedlemmer utover dagen, kanskje de ønsker å se hva som foregår i bestemors hus i løpet av dagen....sjekke om det er vafler til kaffen, eller om grillen er fremme så det blir en matbit utpå dagen.  Det kan skje mye imorgen, så nå kan det være lurt å krype til køys.  Har masse å gjøre imorgen...... og jeg gleder meg!  Det er godt å være menneske om våren :))

1 kommentar:

  1. Jeg og Didrik kommer å sjekker!! Didrik liker hagearbeid!!
    og Vaffler......

    SvarSlett