lørdag 2. april 2011

Blomstene mine


Geranium er vel en bestemorblomst, så den må få plass i bloggen min.  Dette er min sommerblomst fra ifjor, den har hvilt i kjelleren i vinter, men nå vokser og blomstrer den inne i stua.  Den får masse lys og varme fra store vinduer i stua.  Snart skal den i ny jord - og i stor potte.  Jeg tror den kommer til å bli fin ute på verandaen i sommer.  Jeg har mange andre blomster også, som kommer til å få plass i bloggen etterhvert.  Alle blomsterbarna, blomsterbarnebarna, og alle de som får meg til å blomstre..... De er mine blomster.  Det å se barna sine springe ut i blomst, blomstre som voksne - og få avleggere som strutter av sunnhet og glede - det gir blomsterbegrepet en ny dimensjon.  Dette vil tilsammen utgjøre bestemors hage - og jeg er sikker på at jeg skal få mye å blogge om av det som skjer av stort og smått i bestemors hage.

2 kommentarer:

  1. Gikk kjempefint dette, Lise! ;D

    SvarSlett
  2. Så koselig å få lov å følge deg og dine gjennom en blogg som ser ut til å bli veldig bra, Lise :)

    SvarSlett