mandag 9. mai 2011

Litt solskinn skader ikke....


Ikke noe er som å ha fri en solskinnsdag, men slik er ikke alltid hverdagene innrettet.  Selv om tidsystemet viser at jeg jobber alt for mye og egentlig skulle tatt mye mer fri, tillater ikke arbeidsoppgavene - eller "flink pike syndromet" en travel yrkeskvinne,, mamma og bestemor å ta seg fri på mandag.  Det var likevel ikke avskrekkende å stå opp idag.  Solen hadde stått opp før meg, selv om klokka bare var seks.  Sommerkjolen lå nystrøken - og idag ble det hvertfall ikke stømper i skoene.  Da begynner det å ligne noe...  Langs jernbanen på vei mot Oslo lyste hvitveisen opp i skråningene, og alle åsene utover var lysegrønne.  Etter en time med møte på toget, en time med hektisk møte i Oslo, samt en halv times lunsjmøte var jeg klar for retur til Lillehammer.   Litt god tid hadde jeg før toget skulle gå fra sentralstasjonen, og da innvilget jeg meg en tur innom Indiska og Glassmagasinets parfymeri.  Med lekre poser fylt av lilla gardiner, sommerduk til hagebordet, to stk kjoler, et morsomt smykke og en etterlengtet parfyme (ikke å få tak i på Lillehammer) løp jeg ganske lett for å rekke toget hjem.  Utrolig hvor mye man får gjort på kort tid når solen skinner :)  Jeg tror plutselig at det er akkurat nå vi har sommeren - og har ikke (særlig ikke etter i fjor) tillit til at værgudene er snille særlig lenge.  Nå er tiden inne for å nyte - enten man har jobbedag eller ikke.   Det er mange måter å nyte på.... Ta sokkene av, lakker tåneglene, finn frem sommerklær, grill middagen og le mot livet!  Tipper alt tøyet som henger ute på snora er naturlig "outdoor fresh" når jeg kommer hjem, og jeg gleder meg til å ta det ned og lukte på det... Det er varmt og det er SOLSKINN, og da er også mandag herlig!

1 kommentar:

  1. Så flink du er Lise, som har fått til alt dette og ikke skjønner jeg hvordan du får tid til alt :)
    Lykke til videre

    Janne

    SvarSlett