søndag 15. mai 2011

Frøken makeløs og karrieren...





Hovedpersonen , en sart kunstnersjel (på fritiden), har idag vært utsatt for hodeløse grublerier, snubletråder og et stort antall skråsikre førti og femtiåringer.   Med intelligens, sjarm og humor skulle de velformulerte foilene presenteres for fullsatt sal.  Med hodet fullt av prestasjonsangst dro jeg hjemmefra før klokken åtte for halvveis til målet å oppdage at minnepennen lå igjen hjemme.  Godt jeg hadde beregnet VELDIG god tid, eller rettere sagt var så tidlig på`n på grunn av grubleriene idag tidlig at jeg satt i bilen før jeg egentlig hadde tenk.  Det var jo så mye som skulle klaffe og foredraget skulle starte kl. 0900 presis.  Det føltes som om jeg skulle på et livsfarlig oppdrag......  Etter vendereis og med minnepennen i lomma, startet turen en gang til.  Jeg ankom den enorme konferansesalen som første mann (kvinne)...og satt og kjente på de enorme forventingene jeg skulle prøve å innfri i løpet av den neste timen.  Testet "myggen" - slo på fremviser og koplet opp.  Alt fungerte!  Det eneste jeg var litt redd for var at jeg skulle ta en "Åse Kleveland" på scenen.  Batterikassa til "myggen" var tung, og strikken i sommerskjørtet føltes litt slakk.  Med batterikassa i lomma kjente jeg skjørtet gled litt ned, men det holdt :)) - så jeg slapp å stå der med skjørtet rundt anklene.


Førti og femtiåringene + + stirret opp på meg.  Offentlige ansatte tjenestemenn, som mest sannsynlig også hadde hatt en hyggelig kveld dagen før.  Det var en viss treghet i salen, men det kom seg.... og jeg kom meg, bare jeg kom litt igang.  Stoffet var kjent, foilene pent dekorert med bilder og tapetsert med få ord.  Forebyggende veiledning:  Det er like viktig å vanne blomster som å luke ugress!  


Alle klappet, plutselig var det over... det var fortsatt tidlig på dagen, litt over klokken ti på formiddagen.  Jeg hadde ikke snublet i noen tråder, jeg hadde svart på spørsmålene, hodegrubleriene hadde gitt avkastning, litt humor hadde jeg fått levert og skjørtet satt fortsatt på.  Dette var jo "rene barnematen"!  Jeg unnet meg en kopp kaffe og to stk wienerbrød, før jeg tok fatt på jobben igjen og på nye grublerier.  


Kommunikasjon er gøy, mon jeg skal lære meg mer?  Nå har jeg storslåtte forventinger til karrieren..........



3 kommentarer:

  1. Jobbintervju du har vært på ?? ;) hehe...
    Flink du mamma!! Tipper du trives rimelig bra i rollen selv om prestasjonsangsten kommer på besøk.. Det er bare fordi den sørger for at du skal komme deg opp om morran ;)

    SvarSlett
  2. Å, nå savner jeg jobben altså, det er utrolig morro å holde sånne foredrag! Er sikker på at du klarte deg bra og de wienerbrødene fortjente du.

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Så flink du er Lise :D Jeg tror du er en fantastisk foredragsholder som har masse sjarm og energi :)

    SvarSlett