mandag 1. august 2011

Papirdukkene mine......


Jeg rydder det gamle skattholdet, som skal pusses og males til bruk for neste generasjon, dvs Elise ønsker seg dette på sitt nye rom.  Da finner jeg eske på eske (gamle konfektesker, undertøysesker etc.) med mange forskjellige papirdukker.  Her er faktisk dronning Sonja, med brudekjole og det hele.... mange av klærne hadde jeg tegnet selv også.  Jeg bedyrer under middagsmåltidet at jeg synes det er veldig vanskelig å kaste dette.  Nostalgien har tatt helt overhånd, og papirdukker er en svunnen tid og de begynner å bli ganske gamle (bare papirdukkene, ikke jeg ;))  Da utbryter Elise: "Men mamma,  du kan da bare kaste dem rett i papirsøpla!"   Sukk! Kan det være værre enn det da?  Jeg har ikke kastet dem enda, men.....det er noe med at eier man for mange ting, eier tingene deg....  Lett å komme dit!

2 kommentarer:

  1. ikke kast.... jeg finner ikke igjen mine fra jeg var liten og det plager meg .. skulle ønske jentene mine fikk opplevd morroa med glansbilder og pappir dokker på samme måte som meg selv :)

    SvarSlett