onsdag 3. august 2011

Elises nye rom.........


Det nye rommet til Elise falt i smak, og hun har selvsagt vært svært delaktig i hvordan hun selv ønsker å ha det.  Det er viktig at hun trives her, og føler hun kan sove trygt og godt.  Det blir også et arbeidsværlese for mange leksetimer i tiden fremover....


Etter å ha delt køyeseng med tvillingsøstra si i mange år, skal det nok bli godt med egen ny seng!


Bild og fornøyd med mammas innsats.  Jeg tror jeg råket stilen hun hadde sett for seg :))


Teppet hadde Elise selv kjøpt i Sverige i sommer, så det ble litt utgangspunktet for alt sammen.



Gammel krydderhylle og et gammelt skatthold ville Elise ha.  Etter noen malingsstrøk ble det ganske bra.  Krydderhylla er fin for oppbevaring av diverse småting, farger, smykker, stempler, perler etc.  Utrolig mye små jenter samler på...


Plass til gitaren ble det også.  Legg merke til bildet..... helt selv valgt av Elise!



Ikke så bra fotografi, men det er faktisk en elg i solnedgang - og med svært underlige farger....  Et veldig gammelt bilde som vi fant blandt gamle arvede ting etter bestemor.  Elise er veldig glad i blått og i natur, så det er nok det som har fanget henne her.  Litt morsomt at hun velger utradisjonelt da :))


Jeg måtte jo skrive på tavla til Elise også (som jeg gjorde til Erika)- og jeg håper virkelig at hun vet at jeg mener det!


... og det ble plass til et lite bilde som jeg har malt.  Det heter " En eller to?"  Skyggen i ansiktet danner profilen til nummer to!  Ikke alle ser det, men når du først ser det....
Kanskje føles det litt rart å ha rom alene, når du alltid har delt det med tvillingsøstra di.  Jeg er usikker på om jentene trives best alene, eller hver for seg.  Det vil derfor aldri være noe forbud om å besøke hverandre, eller sover hos hverandre.  Jeg tror likevel at de nå begynner å bli så store at det også kan være godt å lukke døra til eget rom av og til....Så selv om vi ser bare en og en, tror jeg ofte de er to i tanken......:)  De vil også få et fellesrom mellom de nye rommene sine, med sofa, tv, spill, bøker etc.  Der kan de oppholde seg sammen og ha med seg venner....og NÅ har de begge fått streng beskjed om å holde orden - både på eget rom og på fellesrommet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar