søndag 9. februar 2014

Du er den beste mammaen....

"Til verdens beste mamma. Du er den beste mammaen i hele verden. Vi elsker deg fra månen og tilbake. Du er en stor SOL hver dag, og lyser når du smiler, men noen ganger kan skyene komme. Men gratulerer med morsdag"

Det er mange mødre som har fått feire morsdag idag.  Jeg vil gjerne huske min, derfor vil jeg også skrive litt om den på bloggen.   Erika og Elise, tvillingene mine på 13, troppet opp med hund, kaffe, nydelig brev og skattekart.  Jeg tenkte, nå får jeg betale for alle rebuser og skattekart vi har laget til jul og bursdager.  Her var det ingen kjære mor idag.  Opp med seg... på med tøflene og inn i morgenkåpa - ut på skattejakt!!!  Det var faktisk verd det.  Jeg pakket opp en liten nydelig glasskrukke med en fugl på lokket.  Oppi krukken lå det også noen utsøkte karameller.  Det sluttet ikke her heller.... de ville lage frokost, så jeg måtte legge meg igjen og nyte kaffen og roen til frokosten var ferdig.  Frokosten serverte de i stua foran tv`n, vel vitende om at jeg gjerne ville ha med meg litt av spenningen fra OL i Sotsji. 



Etter litt somling på morgene kom jeg meg etterhvert i sving selv også.  Begynte å forberede middagen og bakte en rullekake før jeg inntok dusjen.  Hadde ikke mer enn såvidt tørket håret før gangen fylles opp av nok en datter med familie.  De blir til middag ... og midt i middagen dukker min sønn med familie opp.  De hadde med seg hjemmelaget marsipankake, som min sønn hadde bakt :-)  Det ble mye kos, litt kaos - og takraset gikk fra uthustaket.  Heldigvis ble snøen ryddet vekk også ;-)  Min siste sønn hadde heller ikke glemt sin mamma idag.  Han hadde jeg på telefon tidlig i morres.

For mange er alt dette trivielt og kanskje litt uinteressant, men for meg er det en dag jeg vil huske med takknemlighet.  Jeg føler meg så usigelig heldig, og det slår meg når alle har gått og oppryddingen står for tur at det faktisk ikke er en selvfølge.  Det er verd å nyte disse gode dagene hvor så mange faktisk viser at de setter pris på MEG!  Det er ikke bare jeg som er den beste mammaen idag, jeg har de beste barna også <3  Håper mange har det slik ;-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar