torsdag 29. september 2011

Lykkelig bestemor....

Om å bli bestemor igjen....


Det var fredag kveld og Lene, Neri og lille Casper - som snart skal bli storebror, sitter i sofa`n.  Jeg serverer krydderkake og hjemmebakte boller. Vi er alle helt uberørt av det som skal skje bare noen timer etter.  Lene sitter med "stor mage" og smiler når jeg spør: " men kommer han ikke snart da?"  " Det kjennes ikke sånn ut" svarer Lene.  Jeg klapper godt på magen når de går - og sier at jeg snart ønsker å se og bli kjent med han som tar livet med ro der inne.  Et nytt menneske er et mirakel og kanskje det mest spennende som skjer i våre liv.  De reiser hjem...... det blir kveld her, og når jeg drar dyna over hodet tenker jeg overhodet ikke på at jeg kanskje burde ta med mobilen.  Sååå.... klokken syv dagen etter kommer noen opp trappa med mobilen min, det har kommet meldinger og den har ringt.  Jeg setter meg opp i senga, litt groggy, men våkner ganske fort.  JEG HAR BLITT BESTEMOR IGJEN!!  Matheo er født, kl. 0516, den 24. september 2011, 4.360 gr.  Et nytt familiemedlem, et nytt under :)  Det kiler i magen - og jeg kjenner lettelsen og gleden.  Det hadde gått bra, og alt stod bra til med foreldre og barn.  Så den underlige tanken på at lille gode Casper har blitt storebror.  Hva skjønner han?  Hvordan vil han ta det?  Jeg lengter allerede ette å se, lukte, kjenne den lille kroppen til den lille nyfødt babyen.  Må vente til søndag...bare en dag!  Søndagen kom og jeg fikk lov til å holde og kjenne - lukte og se!  Så utrolig fin - og så uvirkelig lik sin bror.  Det var godt å se Lene i kjempeform - og de stolte blikkene til de nybakte foreldrene.

"Lykkelig er den som kan glede seg over sine barn"  (T.Fuller)
kanskje enda lykkeligere den som kan glede seg over sine barns barn.  Nå har jeg 4 fine gutter!!  Noen nevnte på Facebooksiden min at jeg skulle begynne å mase på nr. 5 :))  Det er ikke meg imot :)

Stolt bestemor og fine Matheo


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar